Overslaan en naar de inhoud gaan

Incident melden (klasse II en III)

Incident melden (klasse II en III)

Meldingen dienen te gebeuren conform het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle (FANC) besluit betreffende de melding van significante gebeurtenissen.

Volgende principes zijn van toepassing:

STAP 1: GESLAAGD RECHTSTREEKS  CONTACT

Voor de significante gebeurtenissen die het onderwerp moeten uitmaken van een geslaagd rechtstreeks contact, wordt onmiddellijk de algemene wachtrol van het FANC verwittigd (02/5028999).

STAP 2: AANGIFTE SIGNIFICANTE GEBEURTENIS DOOR HOOFD VAN DE INRICHTING

Schriftelijke melding binnen 48u na de gebeurtenis of de vaststelling ervan via event@fanc.fgov.be.

Voor deze melding kan u gebruik maken van het formulier.

STAP 3: DEFINITIEF VERSLAG

Een definitief verslag dient binnen een termijn uiterlijk 2 kalendermaanden verstuurd te worden naar event@fanc.fgov.be.

STAP 4: INES EVALUATIE

Een voorstel van INES evaluatie door de deskundige erkend in de fysische controle dient overgemaakt te wordenaan het FANC.

 

 

Laatst aangepast op: 
19/12/2023